samedifferent.blogg.se

Likadan men ändå så annorlunda

''Vår Fader''

Kategori: Allmänt

När jag var på ledarutbildning på sigtuna så läste alla vår fader istellet för Fader vår altså de alla läste en ny verision på Fader vår du som är i himmelen...
Och allt körde på och kunde den nya förutom lilla jag som satt med psalmboken under näsan och när jag tillslut beslöt mig att ta mig till ugh så frågade jag våran ungdomspräst Magnus.B om varför vi inte läste den det var på grund av en mening som är helt dum.
 
''Vår Fader, du som är i himlen
Låt ditt namn bli helgat.
Låt dit rike komma.
Låt din vilja ske på jorden så som i himlen.
Ge oss idag det bröd vi behöver.
Och förlåt oss för våra skulder,
liksom vi har förlåtit dom som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning, (VÄNTA LITE WHAT?!)
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket,
din är makten och äran,
i evighet. Amen.''
 
Ok utsätt oss inte för prövning. Hur skulle jag vara om mitt liv inte skulle gått åt pipsvängen ibland, hur skulle jag vara om jag inte hade blivit sviken den där gången.? Vem skulle jag vara då, hur skulle jag vara?
 
Min kompis sa för några dagar sen; ''Jag försöker och försöker, varför ska det vara så svårt?!?!'' Då sa jag att ''Livet är svårt, det skulle vara tråkigt om det hade varit enkelt.'' Och så är det alla prövningar i livet ger oss en erfarenhet en chans att utvecklas och bli stark. 
 
Mitt motto är ''Det som inte går, Det går det med'' - Man ska aldrig ge upp hur svårt saker än är så blir det alltid (för det mesta) bra tillslut. Så vi behöver dem där svåra utmaningarna i livet för att veta hur det är att leva på riktigt annars är det som att räkna 1+1 hela livet ut. (eller typ 2+2.) Ingen mår/blir bättre av att livet ska vara enkelt. För att känna på riktig lycka borde man varit minst riktigt olycklig i alla fall en gång.
 
Så utsätt mig för prövningar 
ge mig en chans att växa
men samtidigt hjälp mig med den smärta som prövningarna kan ge.
Stärk mig.
För jag vill inget mer.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: