samedifferent.blogg.se

Likadan men ändå så annorlunda

''Allt har en lösning''

Kategori: Allmänt

I mitt förra inlägg så skrev jag om IBS, det är rätt så intressant men riktigt jobbigt för mig hjälper det att tänka att det finns en lösning att tillslut så kommer det att bli bättre. En dag så kommer det att finnas mediciner mot alla världens sjukdommar även mot IBS det hjälper mig att se saker och ting positivt. Vissa säger att det inte märks  när jag är ledsen men det är för att jag orkar att vara positiv hela tiden och det är det inte många som gör. Det tar mycket energi att vara glad hela tiden men jag vill att det ska vara så. Även om jag mår dåligt så har jag en underbar familj grymma hobbies och underbara vänner så jag har inget att vara ledsen för förutom då mina sjukdommar och skit. Även jag behöver vänner som tar hand om mig som orkar, orkar bry sig. Om jag bara har vänner som mår dåligt och inte orkar göra något åt det så går det inte. Det går absolut inte om det dumpar allt på mig, men jag kan ändå göra något åt det. Jag har växt upp med att lösa mina egna problem på ett bra sätt och är oftast inte öppen med hur jag mår. Bara en sann vän kan se hur jag egentligen mår hur glad jag egentligen verkar. 
 
// Stay Strong

Kommentarer


Kommentera inlägget här: